План заходів
з запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в Новояворівському ЗЗСО І-ІІІ ст.№2
на 2024/2025 навчальний рік
№з/п | Назва заходу | Термін виконання | Відповідальні |
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу | |||
1 | Опрацювання нормативно-правових документів щодо профілактики негативних проявів в учнівському середовищі | Перший тиждень вересня | Адміністрація закладу, педагогічні працівники |
2 | Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» | Перший тиждень вересня | Адміністрація закладу |
3 | Підготовка наказу «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти» | Перший тиждень вересня | Адміністрація закладу |
4 | Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування) | Вересень | ЗДНВР |
5 | Розміщення та оновлення інформаційних матеріалів щодо профілактики булінгу на сайті закладу освіти | Вересень | ЗДНВР |
6 | Ознайомлення учасників освітнього процесу, представників батьківської громадськості з алгоритмами дій у разі виявлення випадку булінгу (цькування), розміщення відповідних документів на офіційному сайті закладу освіти | Вересень | Адміністрація закладу, класні керівники |
7 | Оновлення «Правил поведінки для здобувачів освіти». Ознайомлення з ними учнів закладу освіти. | Жовтень | Педагог-організатор, Парламент дітей |
8 | Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування). | Листопад | ЗДНВР |
9 | Поновлення інформації на сайті закладу освіти із переліком організацій та телефонів гарячих ліній, до яких можна звернутися у випадках насилля та правопорушень. | Грудень | ЗДНВР |
10 | Співпраця з фахівцями служби у справах дітей, соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді щодо профілактичної роботи з питань попередження булінгу (цькуванню) та насильству в сім’ях згідно окремих спільних планів | Постійно | Адміністрація закладу, педагог- організатор, соціальний педагог |
11 | Тематичні зустрічі здобувачів освіти з інспекторами СОБ з метою проведення просвітницької роботи щодо запобігання булінгу (цькуванню) в учнівському середовищі | Грудень – лютий | Адміністрація закладу, педагог -організатор, соціальний педагог, практичний психолог |
12 | Підготовка тематичних буклетів за участю Парламенту дітей закладу освіти. | Квітень | Педагог-організатор, Парламент дітей |
Робота з учителями | |||
13 | Участь педагогічних працівників закладу освіти в практичних семінарах, вебінарах, майстер-класах, тренінгах з питань протидії булінгу та кібербулінгу (в тому числі онлайн) | Вересень-травень | Педагогічні працівники |
14 | Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу | Жовтень | Соціальний педагог, практичний психолог |
15 | Тренінг «Медіація та вирішення конфліктів у шкільному середовищі» | Листопад | Практичний психолог |
16 | Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій. | Грудень, квітень | Соціальний педагог, практичний психолог |
17 | Тренінг «Ефективне спілкування з учнями: як запобігти конфліктам та булінгу» | Грудень | Практичний психолог |
18 | Корисні поради «Психологічна підтримка учнів: як виявити та допомогти жертві булінгу» | Січень | Практичний психолог |
19 | Круглий стіл «Найкращі практики запобігання булінгу в школі» | Лютий | Соціальний педагог |
20 | Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Зміцнення психологічної стійкості учнів та створення безпечного освітнього середовища в умовах воєнного стану» | Лютий | ЗДНВР |
21 | Семінар «Роль класного керівника у профілактиці булінгу» | Березень | ЗДНВР |
22 | Експрес-огляд «Нові підходи у профілактиці булінгу серед підлітків» | Квітень | Практичний психолог |
23 | Семінар-практикум «Використання інтерактивних методів навчання для формування безпечного середовища в класі» | Травень | ЗДНВР |
Робота з учнями | |||
24 | Ознайомити учнів з нормативними документами щодо організації освітнього процесу в закладі освіти | Вересень | Класні керівники |
25 | Організація роботи консультативного пункту «Скринька довіри» | Вересень | Практичний психолог |
26 | Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу:
|
Вересень | ЗДВРПарламент дітей
Педагог-організатор Педагог-організатор Класні керівники Практичний психолог Соціальний педагог |
27 | Опрацювати правила та обов’язки здобувачів освіти, правила користування мережею Інтернет, щоб зменшити ризик булінгу. | Жовтень | Класні керівники |
28 | Години відкритих думок «Толерантність та повага до різниці» (1-11 класи) | Жовтень | Класні керівники |
29 | Тиждень толерантності:
|
Листопад
13.11 – 17.11 |
Класні керівникиПарламент дітей
Парламент дітей Практичний психолог, Соціальний педагог ЗДВР Педагог-організатор, Парламент дітей |
30 | Проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства».(25 листопада – Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок; 1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом; 2 грудня – Міжнародний день боротьби з рабством; 3 грудня – Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями; 5 грудня – Міжнародний день волонтера; 6 грудня – Вшанування пам’яті студенток, розстріляних у Монреалі; 10 грудня – Міжнародний день прав людини.)
1.Години спілкування (у вигляді різних сучасних форм роботи) «Світ без насильства», «Не будь байдужим» (1-11 класи) 2. Флешмоб «Обійми без страху» (1-11 класи) 3.Інформаційні п’ятихвилинки, присвячені Міжнародному дню викорінення насильства щодо жінок. «Слова проти насильства» (1-11 класи) 4.Години спілкування (у вигляді різних сучасних форм роботи) «СНІД : сила знань»(1-11 класи) 5. Години спілкування (у вигляді різних сучасних форм роботи) « Вільний від утисків світ» (до Міжнародного дня боротьби з рабством) (1-11 класи) 6.Флешмоб до Дня людей з обмеженими можливостями «Рівні можливості» (1-11 класи) 7. Акція «Твори добро!» (до Міжнародного дня волонтера» (1-11 класи) 8.Зустріч з представниками ювенальної превенції. Бесіди «Кримінальна відповідальність за жорстоке поводження відносно інших» (1-11 класи) 9.Заняття з елементами тренінгу «Межі безпеки» (8-11 класи) 10.Оновлення інформації на сайті закладу освіти «Корисні поради!» до акції «16 днів проти насильства» |
Листопад-грудень
25.11-10.12 |
ЗДВР
Педагог-організатор Соціальний педагог Практичний психолог Класні керівники |
31 | Проведення заходів у рамках Тижня правової освіти:
1.Правовий діалог «Боротьба з насильством у сім’ї та освітніх закладах»(9-11 класи) 2.Стенд-анкетування «Дерево питань» (збір запитань на правову тематику від учнівзакладу освіти та відповіді на них) 3. Години спілкування (у вигляді різних сучасних форм роботи) «Права людини» (5-11 класи) 4. Конкурс дитячих малюнків «Мої права та обов’язки» (1-4 класи) 5.Вікторини для учнів «Хто знає більше? Правові аспекти» (5-9 класи) 6. Тематична виставка правової літератури у бібліотеці |
Грудень | ЗДНВРПарламент дітей
Класні керівники Класоводи Педагог-організатор Бібліотекар |
32 | Тематичні зустрічі здобувачів освіти з інспектором СОБ з метою проведення просвітницької роботи щодо запобігання булінгу (цькуванню) в учнівському середовищі. Бесіди на тему «Правова відповідальність за булінг» | Грудень-лютий | ЗДНВР |
33 | Конкурс – виставка асоціативних плакатів на тему «Ми – різні, але ми рівні» (5 – 11 класи) | Січень | Педагог-організатор |
34 | Години спілкування (у вигляді різних сучасних форм роботи) «Від жертви до свободи» (1-11 класи) | Лютий | Класні керівники |
35 | Тренінг «Розвиток навичок спілкування та вирішення конфліктів» | Березень | Практичний психолог |
36 | Години спілкування (у вигляді різних сучасних форм роботи) «Як уникнути агресії в інтернеті» (1-11 класи) | Квітень | Класні керівники,
Педагог-організатор, |
37 | Виготовлення та розповсюдження пам’ятки «Правила безпечної поведінки в школі та інтернеті» | Травень | Педагог-організатор,
Парламент дітей |
38 | Індивідуальні та групові консультації з питань булінгу та інших особистих проблем. | Вересень-травень | Соціальний педагог, практичний психолог |
39 | Проведення ранкових зустрічей учнів 1-4 класів з метою формування навичок дружніх стосунків. | Вересень-травень | Класоводи |
40 | Тематичні заняття «Цифрова безпека: ризики та розваги» | Вересень-травень | Соціальний педагог |
41 | Анкетування «Аналіз рівня булінгу в нашій школі» | Вересень-травень | Практичний психолог |
42 | Проведення анонімних анкетувань серед учнів щодо виявлення фактів булінгу та оцінки психологічного клімату | Вересень-травень | Практичний психолог |
43 | Індивідуальні та групові консультації для учнів, які постраждали від булінгу | Вересень-травень | Практичний психолог |
44 | Надання психологічної підтримки учням, які мають схильність до агресивної поведінки | Вересень-травень | Практичний психолог |
Робота з батьками | |||
45 | Ознайомити батьків з нормативними документами щодо організації освітнього процесу в закладі освіти | Вересень | Класні керівники |
46 | Підготовка пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям | Жовтень | ЗДВР, педагог -організатор, |
47 | Батьківські збори «Протидія булінгу: роль батьків у створенні безпечного середовища» | Листопад-грудень | Класні керівники |
48 | Консультації для батьків:
«Виховання без насильства» «Як допомогти дитині уникнути булінгу» |
Січень | ЗДНВР
Соціальний педагог Педагог-організатор Практичний психолог |
49 | Організація зустрічей батьків з представниками батьківської громадськості, які є фахівцями правоохоронних органів і структур | Грудень-березень | ЗДНВР |
50 | Відеолекторій «Роль батьків у попередженні булінгу в школі»» | Лютий | ЗДНВР |
51 | Консультації для батьків:
«Безпека дітей в інтернеті. Батьківський контроль»». |
Березень | Соціальний педагог |
52 | Відеолекторій «Як виявити ознаки булінгу та допомогти дитині» | Квітень | Практичний психолог |
53 | Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей | Протягом року | Класні керівники |
Моніторинг освітнього середовища закладу освітита оцінка ефективності заходів. | |||
54 | Анонімне анкетування учнів 5-11-го класів про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Вересень
Січень |
Соціальний педагог, практичний психолог |
55 | Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти | Березень | Класні керівники |
56 | Аналіз результатів опитувань та розробка рекомендацій щодо подальшої роботи з профілактики булінгу | За потреби | ЗДНВР |
Директор Ганна ВАНЬ